11/25/09

Jobber jeg IKKE vil ha!!!

Sitter i senga mi og tenker på hvor bra jeg egentlig har det, selv om jeg er blakk som ei kirkerotte (nettshopping er faaarlig det), sjuk i hue og røven...egentlig mest i nesa men det får nå så være, og litt sulten egentlig.
Tenkte nemligen på alle de sucky jobbene jeg har hatt opp igjennom årene (nei, jeg er ikke såååå gammel, men jeg kjeder meg lett) og kom opp med ei liste på jobber jeg aldri vil ha igjen.

1. Telefonselger
Dette suger max og man blir enten "møtt" av sure gamlinger eller folk som ikke forstår norsk + at jeg hater alle telefonselgere, så ergo hatet jeg meg selv. Ikke et bra utgangspunkt for å gå på jobb da.

2. Stuepike
Egentlig en "glorifisert" vaskejobb som det ikke er så sinnsykt mye glory i, siden man hver søndag må tørke opp spy fra div. vasker, gulv og dusjer (jepp!). Og for å ikke glemme blod og andre ting som jeg ikke har lyst til å nevne, for nå blir jeg snart kvalm. Pluss at jeg fikk sparken fordi jeg ikke tørket støv av en lampeskjerm (jeppz, det var faktisk oppsigelsesgrunnen...LOL). Btw, folk er sinnsykt grisete når de er på hotell....er de slik hjemme også eller er det bare når de er borte? Skjerpings!!!

3. Vaktskjef for frivillige vakter på festival
Hva annet kan man si enn HERREGUD!!
Vil egentlig ikke påstå at jeg er så veldig lat av meg, men å rundt et stort festivalområdet (når alle mine kolleger hadde tøffe golfbiler) i 12 timer, er for mye for meg. Jeg ville også ha en kul liten bil (jeg liker ting som er små el. miniatyr.....vet ikke hvorfor....), men neida. Her varre bare å bruke beina....jada!
Har ikke så mye negativ å si om de som jobbet "for" meg, untatt en tulling som kom 4 timer forsent og hadde VERDENS dårligste unnskylding. Husker ikke hva det var men den var stupid.

4. Servitør på restaurant
Min første jobb her i Oslo og det var ikke akkurat "Velkommen Lena, Oslo er sååå fantastisk". Neida! Men dette gjelder en ganske kjent restaurant som skal forbli navnløs (jeg er snill jeg:)). Der var det liv i leiren fra første dag og et stk. psyko hovmester som mata hunden sin på kjøkkenet (er det lov btw?) og tok fysisk tak i meg hardt m/risting. Sa hadetbra til den jobben fortere en fjell.

Det er nok flere jobber som kan få lov til å havne på lista mi, men akkurat nå er jeg tom i hodet og kommer ikke på noen flere.

Du som kanskje leser dette må ikke tro at jeg er noen døgenikt, for det er jeg absolutt ikke, men jeg må ha en jobb der det går ann å kommunisere med folk uten banning og kjefting, der det er generellt lite spy (jeg takler ikke spy, da kaster jeg opp selv) og lite syting.

Den morsomste jobben jeg har hatt var på en jernvarehandel i Trondheim. Der skøyt vi med luftgevær/pistol på blink i bakgården og spilte baseball med kork og økseskaft (når det ikke var noen kunder der da seff). Den plassen kommer jeg alltid til å savne, og det var skikkelig lærerikt å jobbe der. Så nå er jeg min egen handymann....eller dame om du vil.

Dagen spørsmål: Hva er din drømmejobb?

PS!

Outfitbilde fra en lørdag jeg skulle ut og drikke pappabrus....så man ikke sporer helt av fra det som skulle være en moteblogg ;D





No comments:

Post a Comment